Foorumin säännöt

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Siirry alas

Foorumin säännöt

Viesti  Jazzumi lähetetty La Heinä 23, 2011 2:38 am

Säännöt on tehty noudatettaviksi ja niitä rikkovaa rangaistaan asianmukaisesti joko jäähyllä tai tunnuksen poistolla. Kaikki epäsopiva materiaali ja sääntöjä rikkova sisältö poistetaan ilman varoitusta!

Säännöt selkokielellä:

¤ Järjen käyttö on sallittua, otathan huomioon foorumin ikähaarukan joka alkaa ala-asteikäisistä, täten kielenkäytön on oltava sen mukaista, eikä hevospeliaiheisella foorumilla mielestämme tarvita ollenkaan huonoa kielenkäyttöä. Muiden mukavuuden huomioon ottaminen on muutenkin hyvien tapojen mukaista, kiitos!

¤ Tämä foorumi sisältää ainoastaan aiheita liittyen Howrse.fi hevoskasvatuspeliin, joten kaikki muut puheenaiheet ovat kiellettyjä. Vain yksi palsta (Vapaa hörinä) on sallittu muille puheenaiheille.

¤ Rekisteröidythän Howrsen nimimerkilläsi, jotta sinut tunnistettaisiin esim. Tori -palstan ilmoituksissa, eikä aina tarvitse mainita "nimimerkkini on se ja se Howrsessa". Tämä vain omaksi eduksesi.

¤ Otsikoithan selkeästi tehdessäsi uutta aihetta. Esimerkiksi myynti-, osto-, vaihto- ja mainos -palstoilla kannattaa otsikossa mainita pari tärkeää faktaa kohteestasi, jotta saat kohteesta mahdollisesti kiinnostuneet ihmiset lukemaan aiheesi.

¤ Muiden nimitteleminen, kiusaaminen, syrjiminen, ahdisteleminen, holtiton arvosteleminen ym. häirintä on ankarasti kiellettyä, joka johtaa pahimmassa tapauksessa porttikieltoon!

¤ Avatarien käyttöä koskevat rajoitukset:
EI:
- alastomuutta
- herjaavaa tai loukkaavaa materiaalia
- tekijänoikeuksia rikkovaa materiaalia
- satanistista sisältöä
- eikä mitään edellä mainituista vihjaavaa materiaalia.

¤ Kaikenlainen epäsopiva kielenkäyttö on jopa sensuroidussa muodossa kiellettyä, viestit jotka sisältävät epäsopivaa kielenkäyttöä poistetaan välittömästi ja käyttäjä saa varoituksen riippuen rikkomuksen suuruudesta.

¤ Linkittäminen on sallittua vain, kun linkki liittyy itse Howrse -peliin. Mitään muita linkityksiä ei sallita, virusten sekä epäsopivan materiaalin leviämisen estämiseksi.

¤ Kirjoitathan selkeää suomenkieltä, etkä lyhentele sanoja turhaan, jotta kaikki ymmärtävät mitä olet sanomassa. Vältäthän myös turhaa kiirehtimistä, jotta kirjoitusvirheiltä vältyttäisiin (niitä ei tietenkään voi täysin estää, eikä tämä ole rangaistava teko, vain mukavuustekijä lukijoille).

¤ Caps lockin (suurennetun tekstin), hymiöiden sekä välimerkkien turha toistaminen on silmiä rasittavaa katsottavaa, joten jos haluat käyttää hymiöitä, käytäthän kohtuudella.
Välimerkkejä riittää yleensä yksi lauseen loppuun. Suurennettuja sanoja saa olla kaksi per lause, otsikoissa ei yhtään sanaa suurennettuna!

¤ Oikealla rahalla kaupankäynti foorumimme kautta on kiellettyä. Jos pakollinen tarve ilmenee voitte siirtyä käyttämään sähköpostia tai muuta viestintäpalvelinta. Emme ole vastuussa foorumilaisten rahankäytöstä emmekä täten tapahtuvista väärinkäytöksistä.
Howrsen equusien (virtuaali/peliraha), esineiden ym. kanssa kaupankäynti on sallittua VAIN "Torilla". Emme ota vastuuta myöskään näiden kanssa tapahtuvissa väärinkäytöksissä.

¤ Kaupankäynnissä otat täysin itse vastuun tilanteen hallinnasta, me foorumin ylläpidossa emme voi estää huijauksia mitenkään, toimimme vain foorumin ylläpitäjinä ja täten voimme ainoastaan estää häiriötekijöiltä foorumin käytön ilmoituksen saatuamme. (Asiaa kuitenkin tutkitaan mahdollisten kiusanteko tilanteiden vuoksi).

¤ Viestien floodaus (toistaminen peräkkäin) niin itse, kuin toistamalla toisen sanomaa on kiellettyä. Yksi kerta riittää kertomaan asiasi ja jos joku on ennen sinua vastannut jo saman asian ei sinun toistoasi tarvita, kaikkien pitäisi ymmärtää yhdellä sanomisella ellei sitten itse kysy selvennystä, silloin saa selventää.

¤ Kirjoitathan viestisi niille osoitetuille alueille, jos et ole varma minne viestisi kuuluu lähetä vaikka yksityisviestiä minulle (Jazzumi). Viestin väärään paikkaa lähettämisestä ei rankaista (tämä on vain ylläpitäjien työn helpottamiseksi), viesti siirretään vain oikeaan paikkaan.

¤ Jos huomaat foorumilla jotain puutteita lähetäthän yksityisviestin minulle (Jazzumi), etkä tee ideallesi omaa aihetta tai mene toiseen aiheeseen sitä sanelemaan, helpoiten nimittäin saat ideasi läpi laittamalla sen suoraan ylläpidolle.

¤ Huomatessasi foorumin väärinkäytöstä, epäsopivaa materiaalia tai muuta säännöissä kiellettyä autathan meitä lähettämällä yksityisviestin ylläpidolle (Jazzumi) ja ilmoittamalla itse aiheessa epäsopivasta viestistä.

Sääntöjä saatetaan lisätä ajan mittaa, joten tarkastathan tämän sivun välillä, kiitos ja mukavia hetkiä foorumillamme! (Jos haluat kysyä säännöistä lähetäthän viestisi niille osoitettuun aiheeseen).
Jazzumi
Admin

Viestien lukumäärä : 16

Näytä käyttäjän tiedot http://howrsefi.webs.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Takaisin alkuun

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa